21.2.2013

דרום אדום (ושמרלינג אחד)

21 פברואר, 2013
אלונית כפר עזה, צומת סעד

אז על דרום אדום שמעתם? אני משוכנע שכן. חודש של אירועים בנגב המערבי בחסות הפריחה המרהיבה של הכלניות ושאר הפרחים הצבעוניים שאפשר למצוא כאן. אז הסופש הנוכחי יהיה האחרון בפסטיבל, בסימן פורים, אבל גם בימים שאחריו הפרחים עוד יישארו עד שיימאס להם מכל האנשים שמצטלמים איתם - וזה הזמן לבוא ולגעת במרבדים האדומים. סופר מומלץ ועכשיו זה הזמן.
גם לאוהדי בית"ר


בין מועדי א' לפרוייקטים ובין עבודות למועדי ב', מצאנו יום קיצי למדי וקפצנו לשוקדה לשטוף את העיניים בצבע האדום ועל הדרך לצבור קצת ויטמין די למאגרים שהתרוקנו בחודש האחרון. שיטוט, בהייה, ישיבה וצילום עברו חלפו להם בהרף - והבטן נתנה אותותיה. זכרון טעים מתקופת הצבא באותה גזרה נצנץ לי באחורי הראש ובבלוטות הטעם - ועקבנו אחר הזכרון הטוב לשמרלינג שבסמוך לצומת סעד.


למרכזניקים שביניכם - אולי אתם מכירים את השמרלינג מגבעתיים - זהו בר בשר פטריוטי במיוחד - כשעל הקיר רשום "עם גבי אשכנזי, מי צריך מיגון?" (או וריאציה דומה ששכחתי) וכשחבורות חיילים בסופות ממוגנות חולפים מסביב ומתקבלים בשמחה ובהנחה. כיף גדול להכנס וכיף עוד יותר גדול לאכול.
חמשת חומשי שמרלינג


אז נכנסנו לנו פנימה ומיד הוצגו לנו האופציות לארוחה מבחור צעיר ואנרגטי במיוחד. מבין הצעות הכריכים השונים - לא התלבטתי יותר מדי (אני הולך ונהיה החלטי עם הזמן) והזמנתי את תותח על סימן - 4 (פטריוטיזם, אמרתי כבר?) - תערובת בשרים (אנטריקוט, רוסטביף ולדעתי היה שם אפילו קצת עוף). מצאנו מקום על בר העץ שמשקיף בחוץ על תחנת הדלק ועל העוברים ושבים והמתנו לקבלת א' לתחילת זלילה.
מלא בשרים של בשר




מהפוסטים שהתמונות לא מיטיבות איתם.
3 קטנות עברו - והסנדביצ'ים הגיעו. בג'בטה טרייה, חמה ופריכה, הגיע ה-מ-ו-ן בשר ברוטב שמרלינג שרוקחים במקום, ופתחנו במשימה (סוף דיבור צבאי - עכשיו). כל מה שזכרתי מזמן הצבא - חזר - ובגדול. בשר עסיסי, בכמות גדולה, בג'בטה חמה וטובה עם רוטב עוד יותר טוב השתלבו להם כולם ליופי של ארוחת צהריים במחיר מגוחך לימינו, של שלושים שקלים לסטודנט או חייל (וחמישה שקלים נוספים לחסרי-השיוך שבינינו).
חייב תמונת פטיש-מיונז. למרות שזה היה רוטב שום


פשוט מאוד, טעים מאוד ומשביע ביותר. אין שום דבר רע שעולה לי מארוחת הצהריים הזו, חוץ מהעובדה שהסנדביץ' נגמר בסופו של דבר. אם אתם במקרה קופצים לראות כלניות, לבקר את הבן (או הבת) שבצבא, לעשות איזה מסלולון בטבע הבראשיתי של הנגב המערבי, או כל סיבה שישנה ביקום להיות באיזור - תנו גיחה לשמרלינג. לא תתאכזבו. באמת. המפה - עליי.
רוצו מהר - לפני שייגמר!

תגובה 1:

  1. הקשבנו להמלצה והיה באמת מעולה! חבל שאין מבחר יותר גדול

    השבמחק